2020. feb 16.

Mit is sportoljak? - Hatha jóga a Déva Yoga Stúdióban

írta: Suggestina
Mit is sportoljak? - Hatha jóga a Déva Yoga Stúdióban

A heti feladataim között szerepelt, hogy próbáljak ki egy új mozgásformát. Mivel csoportos jógaórán még nem vettem részt, a választásom a szegedi Déva Yoga Stúdió eseményére esett: Hatha Flow és hangfürdő mozgó meditáció. Jól hangzik, nem?

A Hatha jógáról egy pár szót. Ez egy olyan jógairányzat, ami a testi és lelki egyensúly megtalálására törekszik. A testen való uralom jógája. Minden egyes mozdulat, a légzés tudatos. Nincsenek felesleges mozdulatok, minden izomcsoport a megfelelő helyre kerül. Ezáltal tökéletesen képet ad minden egyes porcikáról, testről, lélekről, a reakciókról. Arról, hogyan reagál a test bizonyos pózokra, pozíciókra. Az ülésmódokkal, testtartásokkal tudatosan befolyásolható a szervezet. Teljes irányítás alá vonja a testet. Folyamatos légzésszabályozással kell végezni az ászanákat. Minden egyes ászanának meg van a maga értelme, jelentése.

Így csöppentem én is ebbe a világba, ahová Detty kalauzolt el. Amikor megérkeztem a stúdióba, barátként fogadtak. Kellemes, megnyugtató érzés volt belépni, bár még soha nem jártam ott korábban. Kétségem sem volt afelől, hogy jó helyen járok. Ez az oldott hangulat segített abban, hogy egyből otthon érezzem magam. Detty körbevezetett, megmutatta a termet, ahol a jóga órát tartja. Kellemes félhomály, színes fényekkel megvilágítva, füstölő, csend, meleg és béke. Helyet foglaltam a sarokban, és mint a kíváncsi macska néztem a többiekre. Azonnal világossá vált a számomra, hogy sokan ismerik egymást, visszatérő vendégek. 

Mindenki megérkezett, és Detty elkezdte az órát. Becsuktuk a szemünket, és felhangzott az "Om". Már ennek a közös hang rezegtetésnek volt egy varázslatos hangulata. Ahogy a hangok vibráltak a levegőben, és az a rezgés átáramlott a bőrömre, húsomba, csontomba. 

Az ászanákat könnyen tudtam követni, nem éreztem azt, hogy különösebben kilógnék a sorból. Másfél óra varázslat. Itthon gyakoroltam már a különböző pózokat, ennek köszönhetően már nem voltam annyira merev, de még így is volt olyan ászana, amivel meggyűlt a bajom. 

Bár egészen közel voltunk egymáshoz, mégsem zavart a többiek jelenléte. Olyan természetes volt az egész. Ez a legjobb kifejezés rá. Kellemes meleg volt, így nemcsak a testem, de a lelkem is felmelegítette.

Az egyik leglényegesebb elemet még nem említettem: a hangtálak. A jóga közben a hangtálak varázslatos játékát hallgattuk. És külön érdekessége, hogy tényleg érzi az ember a rezgéseket. Annyira magával ragadott az érzés, a hangulat, hogy nem akartam belőle kilépni. Gondoltam, hogy majd itthon én is előteremtem. Mondanom sem kell, hogy bár YouTube-on találtam hangtálakról videót, de csak a hang volt meg. A rezgés, az egésznek a lelke hiányzott. Hihetetlen élmény a hangokat tényleges rezgésként, hanghullámokként érzékelni. Mindeközben minden mozdulatnak meg volt a pontos helye és ideje.

Másfél órás bűvölet. Flow-nak nevezik azt, amikor annyira belemerül az ember a tevékenységbe, hogy semmi más nem létezik azon kívül. Így voltam én, a hangok, a fények, a mozdulatok. És semmi, és senki más. Akár órák telhettek el, vagy csak percek. Megszűnt létezni az idő, megszűnt létezni a tér.

Majd az óra vége felé a jógaszőnyegen fekve csendben, csukott szemmel, ellazulva befelé fordultunk. A hangtálak hangja, a meleg, a béke ami körül vett elrepített valahova, ahol még soha nem jártam. Ez nem az álmok földje, valahol a föld felett jártam. Egy lágy fuvallatra riadtam vissza, mint aki most kelt álmából. Lassan visszatértem önmagamhoz, a lábaim, derekam, karom, a fejem és az egész testem súlyát érezni kezdtem. Lassan véget ért a meditáció. 

Egy édes fáradsággal, mégis teljesen feltöltve léptem ki az ajtón. Úgy éreztem, hogy ez a teljesen más, szokatlan világ, amibe belecsöppentem. Határozottan azt éreztem, hogy életem részévé kell, hogy váljon. Adott egy új lencsét, amivel teljesen máshogy szemlélhetem a világot. 

Ha van lehetőséged, mindenképpen próbálj ki egy jóga órát. Teljesen más élményt nyújt, mint bármelyik másik sport. Dettyéket különösen szívből ajánlom Neked. Szeretnék a közeljövőben visszatérni hozzájuk, hiszen erre az apró csodára szükségem van a rohanós, gondterhes mindennapokban. 

A fenti képek az óra közben készültek, Detty engedélyével használtam fel. Ezúton is nagyon szépen köszönöm Neked!

Szólj hozzá

sport edzés egészség életmód jóga mozgás yoga életmódváltás ki vagyok én napi rutin déva testéslélek jógastudio mit is sportoljak